Pages

Monday, August 17, 2009

7 - 0 Bagi Mengajar Keangkuhan Pemerintah


Penamaan Calon bagi PRK N11 Permatang Pasir yang berlangsung pada hari ini telah memuktamadkan pertandingan 2 penjuru antara calon UBN dan Pakatan Rakyat. Pakatan Rakyat yang mempertaruhkan Pesuruhjayanya Ust. Salleh Man akan menegekalkan kerusi PAS di Permatang Pasir manakala UBN mempertaruhkan S/U Umno Permatang Pauh Rohaizat Othman bagi merampas kerusi ini yang telah dimenangi oleh PAS semasa gelombang reformasi lagi.
Persoalannya mampukah pas mempertahankan kerusi yang dimenanginya ini sejak dari tahun 1999 lagi. Dengan kemenagan mejoriti melebihi 5000 sebelum ini agak payah bagi UBN untuk merampas kembali kerusi ini. Apapun dalam pilihanraya kecil semuanya tidak mustahil. UBN sekarang telah memulakan kempennya melalui lidah bercabangnya iaitu RTM dan TV3. Ikon-ikon besar dalam pakatan rakyat seperti Tn. Guru Nik Aziz, Anwar Ibrahim, Tn. Guru HJ. Hadi dan Lim Kit Siang telah diserang dengan berbagai mihnah dan fitnah. Ketajaman lidah bercabang media mereka ini perlu diambil serius oleh jentera kempen Pakatan Rakyat. Segala kemahiran teknologi yang ada perlu digembeling supaya jawapan kepada fitnah dan mihnah ini sampai kepada pegundi sebagaimana sampainya semburan air liur dari lidah bercabang media UBN kerumah-rumah pengundi N11.
Petugas parti Pakatan Rakyat juga mesti proaktif mengekang pengaliran wang rakyat yang berbongkah-bongkah sebagaiman yang berlaku di Manik Urai. Bukan susahpun ikut sahaja kemana mereka bergerak terutama malam-malam akhir kempen. jangan lupa bawa kemera, kemudian bila mereka naik kerumah ikut sama naik, pastikan tunjuk kepada mereka kita bawa kemera walau tidak ada beteripun. pasti mereka kecut perut nak bagi rasuah. ini perlu dibuat terutama apabila mereka kerumah pengundi-pegundi atas pagar. Tapi kalau penyokong tegar PAS kita tak kesah, banyak manapun diselimut dengan duit mereka tetap mengundi PAS.
Satu lagi, janji-janji berbentuk sogokan mesti segera dijawab dan dibuat laporan oleh petugas parti. Biar laporan dibakul sampahpun yang penting kita war-warkan kepada pengundi bahawa ini janji berbentuk rasuah pilihanraya. Maklumkan pada pengundi bahawa kita telah membuat laporan polis. Pengundi akan nampak bahawa bila laporan polis dibuat ini adalah satu kesalahan. Pengundi cerdik tidak akan bersama parti yang bersalah dan rasuah.
Apapun, UBN pasti akan menggunakan berbagai kejahatan dengan semua jentera kerajaan untuk memenagi PRK Parmatang Pasir ini bagi memperkukukkan servival politik mereka. Paling tidakpun mereka berjaya mengurangkan mejoriti kemenangan PAS bagi menjatuhkan reputasi Anwar sebagai tuan rumah di Permatang Pauh.
Bagi Pakatan Rakyat kita kena pastikan kemenangan 7 - 0 ini akan memberikan tamparan hebat kepada sebuah karajaan yang memerintah dengan tidak mengambil kira hak rakyat. Kuasa rakyat yang mempuyai kekuatan dalam sesebuah pilihanraya tidak pernah dipandang. Hak rakyat berhimpun disirami dengan air water canon dan gas pemedih mata. Jadi rakyat perlu menyekat sebuah keangkuhan dengan undi di PRK N11 dengan menambahkan lagi mejoriti kemenangan.
InsyaAllah, dengan kemenagan ini Islam menapak di Pulau Pinang untuk menerajui perubahan dan reformasi rakyat.
Allahukabar! Allahuakbar! Allahuakbar!

No comments: