Pages

Friday, July 15, 2011

Bersiaplah, Pilihanraya Sudah Dekat.

Anda Mahu tahu pilihnraya sudah dekat. Inilah tanda-tandanya:

1. Semua berita samada di tv atau suratkhabar dipaksa menyiarkan berita mengenai kehebatan umno/bn. Seolah-olah mereka sahaja yang betul dan Pakatan Rakyat digambarkan seolah2 sebagai pengkhianat negara.

2. Mengapi-apikan sentimen perkauman dan menuduh Pakatan Rakyat yang memulakannya.

3. Cuba melaga-lagakan gabungan pakatan rakyat dengan memperbesarkan perbezaan isu-isu yang wujud dalam pakatan rakyat. Tujuannya supaya rakyat tidak lagi mempercayai gabungan pakatan rakyat yang kononnya lebih mementingkan diri masing-masing.

4. Melarang kerjasama jabatan2 kerajaan pusat dengan kerajaan negeri yang di kuasai oleh pakatan rakyat disamping menuduh yang kononnya kerajaan negari yang diperintah oleh pakatan rakyat di melakukan apa2 untuk rakyat.

5. Memperbesarkan isu-isu yang telah sedia ada sebelum ini seperti masalah arak di Selangor yang sebelum ini telah lama berpunca daripada kerajaan dahulu yang diperintah oleh umno/bn. Umno cuba memainkan isu2 yg telah diketahui oleh rakyat bahawa ia berpunca daripada mereka dengan mengatakan ia berlaku dibawah kerajaan sekarang. Sedangkan kerajaan pakatan rakyat yang ada sekarang hanya bekerja untuk 'membersih tahi' yg ditinggalkan oleh umno/bn. Contoh lain, kg. buah pala di Pulau Pinang.

6. Menonjolkan mereka adalah pembela bangsa sedangkan sebelum ini jika mahu berjumpa dengan wakil rakyat umno, mampus tak dapat. Klu dapat pun melalui orang tengah sahaja.

7. Mengumumkan pemberian2 tertentu kepada rakyat sedangkan apa yang diberi itu tidak masuk akal langsung seperti tol free kepada rakyat yang menggunakan lebuhraya sebanyak 80 kali.

8. Memaksa semua stesen tv termasuk awani menyiarkan berita yang menggambarkan pakatan rakyat ini jahat dan tidak betul.

9. Melakukan apa sahaja untuk merampas kerajaan negeri yang diperintah oleh pakatan rakyat seperti berlaku di perak.

10. Memaksa SPR mewujudkan pelbagai peraturan2 baru yang lebih memenangkan umno/bn

11. Menuduh Dato' Seri Anwar dengan berbagai tuduhan. Dan yang paling dekat apabila DSAI dikenakan hukuman penjara.

12. Semasa pembentangan Bajet nanti kita akan dapat melihat dengan terlalu banyaknya insentif2 khas kepada kakitangan awam dan rakyat. Mungkin bonus 2 bulan gaji. Tapi jaga2 la wahai kakitangan awam itu hanya gula2 shj. Makan boleh tapi tak mengeyangkan.

No comments: