Pages

Thursday, September 25, 2008

Majlis Berbuka Puasa SK. Sentosa Jaya

















Majlis berbuka puasa ini telah dianjurkan oleh AJK Kebajikan sekolah yang dikepalai oleh Pn. Rohana Daud.
Majlis diadakan di rumah Cg. Asmat Bin Ali. Jawatan Kuasa penganjur mengucapkan berbanyak terima kasih kepada Cg. Asmat kerana sudi menjadikan rumahnya sebagai tempat majlis.
Wujud suasana yang menceriakan semasa majlis berjalan dan kemeriahan cukup terasa. Dapat minum air jus anggur yang segar buat pertama kali adalah pengalaman yang melucukan. Semua tidak biasa meminumnya dan terkejut dengan rasa yang begitu. Terima kasih kepada orang yang mencadangkan Ust. Fadzilan untuk membelinya.
Banyak juga makanan yang disediakan oleh guru-guru. Setiap orang disyaratkan menyediakan satu jenis juadah. Ada tomyam yang mengiurkan, Sayap goreng yang ranggup, bihun yang sedap, ikan goreng yang panas dan banyak lagi. Dalam banyak-banyak tu, terselit pula satu kuih dalam daun pisang warna hijau. tak ada nafsu pula untuk menjamahnya, mugkin terlampau hijau kot atau orang yang menyediakan tu tukang masak amatur. Jangan marah yeee..
Selesai majlis berbuka, kami mengadakan solat maghrib berjemaah yang diimamkan oleh saya sendiri. Selepas itu majlis selesai.
Tahniah kepada penganjur dan terima kasih kepada tuan rumah dan semua guru diatas kerjasama yang anda semua berikan. Tahun depan kita akan adakan lagi majlis yang lebih meriah dari ini. Anak dara 2 orang tu jangan lupa basuh pinggan dan periuk.
Sekian, Wassalam...




No comments: