Pages

Thursday, April 14, 2011

Nasihat Tuan Guru Kepada Seluruh Saf Perjuangan Islam

(Islam yang sampai kepada kita umpama air yang telah mengalir selama 1400 tahun. Jika air yang asalnya jernih, mengalir begitu lama sudah pasti dicemari dengan kelodak dan sebagainya, dan untuk membersihkannya semula memerlukan penapis. Demikian juga Islam, untuk memahami Islam sebagaimana yang diajar oleh Rasulullah SAW memerlukan penapis yang bersih. Penapis itulah para ulama yang ikhlas mengajarkan ilmu. Semoga Allah SWT mengekalkan di bumi ini para ulama yang ikhlas membantu menegakkan agamaNya, insya-Allah.)
Semoga Nasihat yang ringkas tapi mempunyai nilai amanah yang cukup besar ini mampu dijadikan peniup semangat dan pembangkit roh jihad kepada semua petugas, penyokong dan pengundi Parti Islam Semalaysia (PAS) serta PR bagi memastikan berlakunya satu perubahan yang besar dalam PRN Serawak. Ingatlah, amanah bagi pendakwah dan pejuang Islam sangat besar cabaran dan dugaannya. Tetapi, andai kita melihat disana ada janji kemenangan yang bukan hanya akan kita perolehi di dunia tetapi di tempat yang lebih kekal iaitu di akhirat maka kepayahan dan kesusahan yang meranjaui lorong perjuangan ini akan terasa mudah dan senang.
Semoga, PAS mampu menjadi pendesak dan penasihat kepada sebuah pemerintahan berkebajikan yang disaluti nilai keislaman melalui kemenangan yang akan kita perolehi di 5 buah kerusi yang akan kita tandingi. Ayuh kita sama-sama jadikan serawak sebagai negeri yang aman, makmur dan berkebajikan. Islam untuk semua.

Wallahu 'alam

No comments: