Pages

Monday, August 15, 2011

Ziarah Qiamullail Masjid DUN N48 Sukau (Siri 2)

Setelah berjaya dalam siri pertama ziarah sempena ramadhan di masjid terpilih di DUN N48 Sukau, maka minggu kedua ramdhan ini telah menyusul siri kedua ziarah Qiamullail. Masjid yang kedua ini agak lebih baik sambutannya berbanding yang pertama kerana di sini sambutan yang sangat baik yang mungkin di sebabkan oleh hubungan yang erat sahabat-sahabat termasuk penulis dengan pemuka-pemuka di sini.

Yang baiknya di sini, program qiamullail bukan hanya diadakan oleh kami semata-mata tetapi turut disertai oleh masyarakat setempat. Sebelum itu, seusai program tadarrus kami dan masyarakat setempat sempat berdialog tentang perkara berkait dengan isu-isu semasa negara dan politik tanah air serta setempat. Banyak juga perkara-perkara yang menjadi kegagalan UNNO dalam pemerintahan mereka telah diadukan kepada kami. Dan kami berjanji akan membantu seberapa terdaya bagi memastikan bahawa PAS sebagai sebuah parti yang benar-benar menjaga kebajikan rakyat terutama masyarakat marhain.

Harapan semoga Ziarah Qiamullail siri 3 di masjid yang lain akan lebih berjaya lagi. Semoga semua yang terlibat akan mendapat rahmat dan keberkatan Allah. Dan semoga Allah akan membantu kita semua bagi memenagkan kita semua yang sentiasa istiqamh berjuang untuk agamanya. Ikhlaskan diri kita semua dalam perjuangan ini.

Sekian, Wassalam

(Lajnah Kabajikan Dan Prihatin Masyarakat, DPPNS)

No comments: