Pages

Tuesday, August 9, 2011

Ziarah Qiamullail Usrah Pas Kawasan ke Masjid-masjid DUN Sukau, Kinabatangan. ( Siri 1)

Hajat telah kesampaian dan perancangan bertepatan dengan perancangan Allah.

Itu lah yang mampu di lakarkan disini apabila segala apa yang dirancangkan oleh jawatankuasa yang diamanahkan untuk merancang aktiviti sepanjang ramadhan bagi Pas Kawasan Kinabatangan telah berjaya melalui siri 1 Ziarah dan Qiamullail di masjid pertama yang terpilih. Kejayaan berganda telah di tempa apabila kehadiran yang menggalakkan masyarakat setempat bagi mendengar ceramah agama selepas terawih dan kuliah subuh yang diadakan.Mereka juga turut berqimullail bersama-sama.

Apa yang diadakan sepanjang program iaitu, iftar jamaie dangan masyarakat setempat, Solat jemaah maghrib dan Isyak, solat terawih, tazkirah, qimullail dan disudahi dengan kuliah subuh serta sesi majlis perpisahan dengan masyarakat setempat. Semua ini haruslah diperkemaskan dan ditokok tambahkan lagi supaya ianya menjadi lebih mantap dan teratur serta mampu menarik minat lebih ramai yang akan menjadi penyokong kepada sebuah parti yang benar-benar ikhlas untuk memerintah secara pemerintahan islam.

Program ini sangat berjaya, dan harapan supaya progra-program yang akan diadakan di masa-masa hadapan lebih baik dan cemerlang berbanding siri pertama ini. Dan matlamat bagi memperkenalkan jemaah PAS kepada masyarakt akan menemui jalan terang dan bersuluh.

Sekian dan Wassalam

Lajnah Kebajikan dan Perihatin Masyarakat, DPNS.

No comments: