Pages

Saturday, July 25, 2009

Kursus Pemantapan Strategi Dakwah

Pada 23 - 25 Julai yang lalu, telah diadakan kursus Pemantapan Strategi Dakwah yang diadakan di Pusat Kegiatan Guru daerah Beluran. Kursus yang telah disertai oleh guru-guru agama dari daerah Beluran dan Kinabatagan ini telah dianjurkan oelh IPGM Tawau. Jumlah peserta melebihi 50 orang dan peserta dari Kinabatangan lebih ramai berbanding Beluran, walaupun perjalanan ke sana agak jauh juga. Tahniah kepada semua peserta kursus dari kinabatangan atas komitmen yang telah ditunjukkan.(maaf! tidak ada gambar untuk disertakan)

Kursus ini sangat menarik kerana banyak input yang berguna telah diperolehi. Berbagai strategi dakwah telah dikenal pasti samada kepada bukan Islam atau kepada orang islam sendiri. Kepada masyarakat ataupun pelajar. Semoga kursus yang pendek ini dapat menjadi pemangkin kepada semua peserta kursus dalam usaha menjadi para daie terutama di negeri dibawah bayu amnya dan kinabatagan dan Beluran Khususnya.

Salam dakwah kepada semua. Berdakwahlah dengan Mad'u sahabat-sahabat semua di tempat masing-masing dengan penuh Hikmah dan Mauizah yang baik.

Wassalam...

No comments: